Τα παρακάνω νομοθετήθηκαν προκειμένου να αποτρέπεται η καθυστέρηση στην κάλυψη των λειτουργικών κενών των σχολικών μονάδων, η οποία προκαλείται από το γεγονός ότι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί οι οποίοι έχοντας συμπεριληφθεί σε περισσότερους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης, έχουν δικαίωμα πρόσληψης σε περισσότερους του ενός κλάδους/ειδικότητες.
Σύμφωνα με την πρόβλεψη του άρθρου 45 του νόμου 4692/2020, οι προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών , μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ πραγματοποιούνται με τη σειρά των κλάδων/ειδικοτήτων που αναφέρεται στην παράγραφο 2* του άρθρου 29 του ν. 4521/2018.
Tο άρθρο 45 του ν. 4692/2022
Άρθρο 45 Θέματα πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- Η παρ. 3 του άρθρου 63 του ν. 4589/2019 αντικαθίσταται ως εξής:«3. Η πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικώνή μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. διενεργείται με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, με τη σειρά των κλάδων ή ειδικοτήτων που αναφέρεται στην παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4521/2018, βάσει της σειράς κατάταξης των υποψηφίων στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες, καθώς και των δηλωθεισών προτιμήσεων.
Εκπαιδευτικός ή μέλος Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. που προσλαμβάνεται κατά τα ανωτέρω, αποκλείεται από τις προσλήψεις στους επόμενους κατά σειρά κλάδους ή ειδικότητες, όπου είναι υποψήφιος για πρόσληψη. Η τοποθέτηση των προσλαμβανομένων σε σχολικές μονάδες γίνεται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης. Κατά τη διαδικασία των τοποθετήσεων προηγείται η κάλυψη λειτουργικών κενών σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.».
Η παρ. 2 του άρθ. 29 του ν. 4521/2018, με τη σειρά των κλάδων/ειδικοτήτων
- Το εκπαιδευτικό προσωπικό της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μετά την ενοποίηση της παραγράφου 1, υπάγεται συνολικά σε κλάδους και ειδικότητες ως εξής:
Α. ΠΕ κατηγορία | |
ΠΕ01 ΘΕΟΛΟΓΟΙ | |
ΠΕ02 ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ | |
ΠΕ03 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ | |
ΠΕ04 ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | ΠΕ04.01 ΦΥΣΙΚΟΙ ΠΕ04.02 ΧΗΜΙΚΟΙ ΠΕ04.03 ΦΥΣΙΟΓΝΩΣΤΕΣ ΠΕ04.04 ΒΙΟΛΟΓΟΙ ΠΕ04.05 ΓΕΩΛΟΓΟΙ |
ΠΕ05 ΓΑΛΛΙΚΗΣ | |
ΠΕ06 ΑΓΓΛΙΚΗΣ | |
ΠΕ07 ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ | |
ΠΕ08 ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ | |
ΠΕ11 ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ | |
ΠΕ33 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ (ΜΙΘΕ) | |
ΠΕ34 ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ | |
ΠΕ40 ΙΣΠΑΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
ΠΕ41 ΘΕΩΡΙΑΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ |
|
ΠΕ60 ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ | |
ΠΕ61 ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΕΙΔ. ΑΓΩΓΗΣ | |
ΠΕ70 ΔΑΣΚΑΛΟΙ | |
ΠΕ71 ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΕΙΔ. ΑΓΩΓΗΣ | |
ΠΕ 73 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥ- ΣΗΣ ΘΡΑΚΗΣ | |
ΠΕ78 ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | |
ΠΕ79 ΜΟΥΣΙΚΗΣ | ΠΕ79.01 ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
ΠΕ79.02 ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ, ΗΧΟΥ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ |
ΠΕ80 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ | |
ΠΕ81 ΠΟΛ.ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ-ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ | |
ΠΕ82 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ | |
ΠΕ83 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ | |
ΠΕ84 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ |
ΠΕ85 ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ | |
ΠΕ86 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ | |
ΠΕ87 ΥΓΕΙΑΣ – ΠΡΟΝΟΙΑΣ – ΕΥΕΞΙΑΣ | ΠΕ87.01 ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΠΕ87.02 ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΠΕ87.03 ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ
ΠΕ87.04 ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΠΕ87.05 ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΚΗΣ ΠΕ87.06 ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΕ87.07 ΡΑΔΙΟΛΟΠΑΣ – ΑΚΤΙΝΟΛΟΠΑΣ ΠΕ87.08 ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΠΕ87.09 ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ ΠΕ87.10 ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ |
ΠΕ88 ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ, ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | ΠΕ88.01 ΓΕΩΠΟΝΟΙ
ΠΕ88.02 ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΕ88.03 ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΕ88.04 ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΠΕ88.05 ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ |
ΠΕ89 ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ | ΠΕ89.0Ι ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΠΕ89.02 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ |
ΠΕ90 ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ | |
ΠΕ91 ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ | ΠΕ91.01 ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΕ91.02 ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ |
Β. ΤΕ Κατηγορία | |
ΤΕ01.04 ΨΥΚΤΙΚΟΙ | |
ΤΕ01.06 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ | |
ΤΕ01.07 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ | |
ΤΕ01.13 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΣ Η/Υ | |
ΤΕ01.19 ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ | |
ΤΕ01.20 ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ | |
ΤΕ01.25 ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΪΑΣ | |
ΤΕ01.26 ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΚΗΣ | |
ΤΕ01.29 ΒΟΗΘΩΝ ΙΑΤΡ. & ΒΙΟΛ. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ | |
ΤΕ01.30 ΒΟΗΘΟΙ ΒΡΕΦΟΚΟΜΩΝ ΠΑΙΔΟΚΟΜΩΝ | |
ΤΕ01.31 ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ (ΒΟΗΘ. ΑΚΤΙΝ.) | |
ΤΕ02 | ΤΕ02.01 ΣΧΕΔΙΑΣΤΕΣ-ΔΟΜΙΚΟΙ ΤΕ02.02 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΙ
ΤΕ02.03 ΧΗΜΙΚΟΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΤΕ02.04 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ- ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΕ02.05 ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΤΕ02.06 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΤΕ02.07 ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ |
ΤΕ16 ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΜΗ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ | |
Γ. ΔΕ Κατηγορία | |
ΔΕ01.05 ΟΙΚΟΔΟΜΟΙ | |
ΔΕ0 1.13 ΞΥΛΟΥΡΓΟΙ | |
ΔΕ01.14 ΚΟΠΤΙΚΗΣ – ΡΑΠΤΙΚΗΣ | |
ΔΕ0 1.15 ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΪΑΣ | |
ΔΕ0 1.17 ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ |
ΔΕ02 | ΔΕ02.01 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΔΕ02.02 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΙ |
Δ. ΕΙΔΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ | |
ΠΕ21 ΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ ΛΟΓΟΥ | |
ΠΕ22 ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ | |
ΠΕ23 ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ | |
ΠΕ24 ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΩΝ | |
ΠΕ25 ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ | |
ΠΕ28 ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ | |
ΠΕ29 ΕΡΓΑΣΙΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ – ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ | |
ΠΕ30 ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ | |
ΠΕ31 ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΩΝ:
α) ΣΤΟΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ ΤΩΝ ΤΥΦΛΩΝ, β) ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΤΟΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙ- ΝΗΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΤΥΦΛΩΝ, γ) ΣΤΗ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΩΦΩΝ |
|
ΠΕ35 ΠΑΙΔΙΑΤΡΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΟΝΕΥΡΟΛΟΠΑ ή ΝΕΥΡΟΛΟΓΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΟΝΕΥ- ΡΟΛΟΠΑ | |
ΠΕ36 ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ | |
ΔΕ01 ΕΙΔΙΚΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ |
Γιατί ακολουθείται αυτή η μεθοδολογία
Σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘΑ, αποτυπώνεται, με τον τρόπο αυτό και νομοθετικά η πάγια πρακτική της διοίκησης να προβαίνει σε προσλήψεις κατά την ανωτέρω σειρά των κλάδων/ειδικοτήτων.
Οποιος προσλαμβάνεται αποκλείεται από τις προσλήψεις στους επόμενους κλάδους/ειδικότητες
Προβλέπεται, ακόμα, ότι εκπαιδευτικός ή μέλος ΕΕΠ και ΕΒΠ που προσλαμβάνεται κατά τα ανωτέρω, αποκλείεται από τις προσλήψεις στους επόμενους κατά σειρά κλάδους/ειδικότητες, όπου είναι υποψήφιος για πρόσληψη.
Σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘΑ τα παραπάνω νομοθετήθηκαν προκειμένου να αποτρέπεται η καθυστέρηση στην κάλυψη των λειτουργικών κενών των σχολικών μονάδων, η οποία προκαλείται από το γεγονός ότι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί και μέλη Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π., οι οποίοι έχοντας συμπεριληφθεί σε περισσότερους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης, έχουν δικαίωμα πρόσληψης σε περισσότερους του ενός κλάδους/ειδικότητες.
Τοποθέτηση σε κενά Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων κατά προτεραιότητα
Επιπροσθέτως η εν λόγω διάταξη προβλέπει πως η τοποθέτηση των αναπληρωτών γίνεται κατά προτεραιότητα για την κάλυψη λειτουργικών κενών σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, δεδομένου ότι πρέπει να διασφαλίζεται ταχύτατα η απρόσκοπτη και επί ίσοις όροις προετοιμασία όλων των μαθητών για τη συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Η σειρά που θα “τρέξει” το σύστημα των προσλήψεων
Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 7 του άρθρου 5 της αριθ. 104627/ΓΔ5/7-8-2020 (Β΄ 3344) Υ.Α. στην ταυτόχρονη διενέργεια προσλήψεων περισσοτέρων της μιας εκπαιδευτικών δομών ΕΑΕ ή/και Γενικής Εκπαίδευσης τηρείται μηχανογραφικά κατά την ηλεκτρονική ροή η κάτωθι σειρά προτεραιότητας πρόσληψης ανά περιοχή προτίμησης (χωρίς να δίνεται η δυνατότητα επιλογής στον υποψήφιο):
α) Σ.Μ.Ε.Α.Ε. με επιπρόσθετα προσόντα γνώσης Braille και Ε.Ν.Γ.,
β) Σ.Μ.Ε.Α.Ε. με επιπρόσθετο προσόν γνώσης Ε.Ν.Γ.,
γ) Σ.Μ.Ε.Α.Ε. με επιπρόσθετο προσόν γνώσης Braille,
δ) Σ.Μ.Ε.Α.Ε.,
ε) Εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (Π.Ε.Π.),
στ) Εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη (πρόγραμμα ΕΣΠΑ τομέα Παιδείας),
ζ) Επιτροπές Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ.),
η) Σχολικές μονάδες γενικής εκπαίδευσης,
θ) Σχολικές μονάδες επαγγελματικής εκπαίδευσης,
ι) Τ.Υ. / Ζ.Ε.Π. και ια) Δ.Υ.Ε.Π.
Με προσλήψεις αναπληρωτών στα Πρότυπα και Πειραματικά θα “τρέξει” πρώτα το σύστημα στη Γενική και Ειδική Αγωγή
Σύμφωνα με το άρθρο 16 του νόμου 5128/2024
Κατά τη διαδικασία προσλήψεων εκπαιδευτικών στην κατηγορία της γενικής εκπαίδευσης και της ειδικής αγωγής, οι προσλήψεις στα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. έχουν προτεραιότητα σε σχέση με τις προσλήψεις στις υπόλοιπες σχολικές μονάδες.
Θα ολοκληρώνεται η κάλυψη θέσεων με αναπληρωτές σε μια Διεύθυνση-περιοχή και μετά θα προχωράει το σύστημα στην επόμενη;
Πρώτα θα ληφθεί υπόψη η επιλογή του υποψηφίου στη συγκεκριμένη Διεύθυνση-περιοχή. Οι περιοχές είναι ξεχωριστά ανά Διεύθυνση εκπαίδευσης είτε Πρωτοβάθμιας, είτε Δευτεροβάθμιας. Τα ΚΕΔΑΣΥ είναι ξεχωριστή περιοχή, όπως και τα ΣΔΕΥ σε ΚΕΔΑΣΥ. Αυτό σημαίνει ότι αν κάποιος έχει δηλώσει μία συγκεκριμένη περιοχή πρώτη και εκεί έχει θέση ΣΜΕΑΕ, μπορεί να προσληφθεί σε θέση ΣΜΕΑΕ χωρίς να μπορεί ο υποψήφιος να επιλέξει, παρά μόνο σχολείο ΣΜΕΑΕ στη συγκεκριμένη περιοχή. Αυτό συμβαίνει γιατί κατά τη ροή των προσλήψεων προηγούνται οι θέσεις σε ΣΜΕΑΕ και έπονται τα άλλα προγράμματα.
Αν δεν έχει θέση ΣΜΕΑΕ στη συγκεκριμένη περιοχή ή αν ο προηγούμενος στον πίνακα έχει πάρει τη θέση στο ειδικό σχολείο, τότε θα προσληφθεί στην κενή θέση σε άλλο πρόγραμμα εφόσον υπάρχει θέση (πίστωση) στη συγκεκριμένη περιοχή. Δεν θα προσπεράσει το σύστημα δηλαδή την επιλογή του υποψηφίου της συγκεκριμένης περιοχής αν υπάρχει κενό. Αυτό σημαίνει ότι ο αναπληρωτής δε φεύγει από την περιοχή που έχει επιλέξει.
Πηγή [alfavita.gr]