Με πλήρη επιτυχία ολοκληρώθηκε η μετακίνηση – επίσκεψη της κατηγορίας “Courses and training” που πραγματοποιήθηκε στη Λισαβόνα της Πορτογαλίας, στα πλαίσια της Διαπίστευσης Erasmus+ 2021-2027 που διαθέτει το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας, με εταίρο της κοινοπραξίας κατά τη φετινή σχολική χρονιά το Δημοτικό Σχολείο Διαβατού – Μέσης.
Εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, είχαν τη μοναδική ευκαιρία να παρακολουθήσουν και να συμμετάσχουν σε ένα πολύ καλά σχεδιασμένο και οργανωμένο πρόγραμμα, απόλυτα ταυτισμένο με τη στοχοθεσία του εγκεκριμένου σχεδίου Διαπίστευσης.
Έτσι, σε συνεργασία με το MOVEU PROFESIONAL SERVICES S.L., τον υπεύθυνο φορέα φιλοξενίας και οργάνωσης του προγράμματος, δόθηκε η δυνατότητα στους/στις συμμετέχοντες/ουσες εκπαιδευτικούς να βελτιώσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους σε θέματα:
– Διαπολιτισμικής εκπαίδευσης (επάρκειας και ετοιμότητας), μέσα από την παρουσία τους και ενεργό συμμετοχή τους στους χώρους της Βιβλιοθήκης Μαρβίλα, μια πνευματική, υποστηρικτική όαση στην καρδιά μιας υποβαθμισμένης και πολυπολιτισμικής περιοχής.
– Ψηφιακών δεξιοτήτων, τεχνολογίας και εφαρμογής τους στην εκπαίδευση (Access VR-LASIGE-εικονική-επαυξημένη πραγματικότητα, τεχνητή νοημοσύνη) και πώς η αξιοποίηση των παραπάνω μπορεί να βοηθήσει ανθρώπους με προβλήματα (π.χ. τυφλοί, κ.ά.), να άρει αποκλεισμούς και να δημιουργήσει συνθήκες συμπερίληψης και βελτίωσης της καθημερινότητας για όλες/όλους. Στον στόχο της επαφής και γνωριμίας με Ψηφιακές δεξιότητες εντάχθηκαν και η συμμετοχή σε εργαστήρια STEM (χρήση μικροσυσκευών προγραμματισμού και Ρομποτικής).
– Καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων (κριτική σκέψη, συνεργασία, αλληλοαποδοχή, συμμετοχή, ειρηνική συνύπαρξη, παγκόσμια πολιτότητα) μέσα από δράσεις που έλαβαν χώρα στο Δημοτικό Σχολείο CLARITY, ένα σχολείο όπου «τρέχει» ένα πρόγραμμα συνύπαρξης παιδιών από τη Ρωσία και την Ουκρανία.
Οι παραπάνω βιωματικές δράσεις, στις οποίες συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί και των δύο σχολείων, τους έδωσαν τη δυνατότητα να διευρύνουν τη ματιά τους σε καινούριες εκπαιδευτικές πρακτικές και επαλήθευσαν σε μέγιστο βαθμό τη μεγάλη σημασία και συμβολή των προγραμμάτων Erasmus στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.