ΓΕΛ ΠΛΑΤΕΟΣ-ΚΟΡΥΦΗΣ:Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας

Το σχολείο του ΓΕΛ Πλατέος-Κορυφής, είναι ένα δημόσιο σχολείο με έδρα την Κορυφή Ημαθίας. Ιδρύθηκε το 1985. Διαθέτει έντεκα (11) πλήρως εξοπλισμένες  αίθουσες διδασκαλίας με ΤΠΕ: Έξι (6) με διαδραστικό πίνακα, γραφείο Διευθύντριας και εκπαιδευτικών, γραφείο καθηγητή Φυσικής Αγωγής, εργαστήριο φυσικών επιστημών ελάχιστα εξοπλισμένο, εργαστήριο πληροφορικής,αίθουσα βιολογίας, αίθουσα Ανθρωπιστικών Σπουδών, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων,αίθουσα ψυχολόγου-Συμβούλου Σχολικής Ζωής, βιβλιοθήκη,αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους και μία αυλή πλήρως εξοπλισμένη για να ικανοποιούνται οι ανάγκες των μαθητών.Το σχολικό έτος 2023-2024 λειτούργησαν επτά  (7) τμήματα γενικής παιδείας.Το µαθητικό δυναµικό συνθέτουν εκατόν είκοσι επτά  (123) μαθητές και μαθήτριες,που προέρχονται από μεσοαστικές και αγροτικές οικογένειες.Ελάχιστοι  εξ αυτών είναι μουσουλμανόπαιδες και πολλοί αλβανικής καταγωγής. Η μετακίνηση των μαθητών από και προς τους δώδεκα (12) όμορους οικισμούς πραγματοποιείται με λεωφορεία του ΚΤΕΛ.Το διδακτικό προσωπικό απαρτίζεται από δώδεκα (12) μόνιμους, διατεθέντες,αποσπασθέντες  και αρκετούς αναπληρωτές εκπαιδευτικούς(10) μεταξύ των οποίων τέσσερις (4)ΕΕΠ, μία Ψυχολόγος και μία Κοινωνική λειτουργός.Η απουσία γραμματειακής υποστήριξης καθώς και φύλαξης του σχολείου πέραν της λειτουργίας του,είναι εμφανής.Το ωράριο λειτουργίας του είναι 35 ώρες την εβδομάδα ( 7 ώρες ημερησίως),αρκετά απογεύματα όµως στο σχολείο λειτουργούν διάφορα προγράµµατα σε εθελοντική βάση. Οι μαθητές διδάσκονται μαθήματα  θετικών επιστημών και υγείας, τεχνολογικών και ανθρωπιστικών σπουδών. Δραστηριοποιούνται σε προγράμματα περιβαλλοντικά, πολιτιστικά, καθώς εθνικά και ευρωπαϊκά. Ετησίως διοργανώνονται γιορτές, αθλητικές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις ,θεατρικές παραστάσεις, λαχειοφόροι κληρώσεις, Bazaar,εκδρομές διδακτικές επισκέψεις, δράσεις εθελοντισμού(Ημέρα Αιμοδοσίας) Οι μαθητές παροτρύνονται να συμμετέχουν σε  τοπικούς,εθνικούς και διεθνείς διαγωνισμούς και συνέδρια. Επιπροσθέτως,αρκετοί εκ  των εκπαιδευτικών επιδεικνύουν  ενδιαφέρον  για συμμετοχή σε σεμινάρια καινοτόμων δράσεων, ρομποτικής, πληροφορικής και νέων τεχνολογιών. Επικαιροποιούν και βελτιώνουν τις γνωστικές τους δεξιότητες σε επιμορφωτικές συναντήσεις των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου. Τα βασικά πρόσωπα που αναλαμβάνουν εκπόνηση προγραμμάτων και δράσεων είναι μέλη τόσο του διοικητικού όσο και του εκπαιδευτικού προσωπικού του σχολείου. Είναι έμπειροι εκπαιδευτικοί με μεταπτυχιακούς τίτλους, διπλά πτυχία, άριστη γνώση της αγγλικής, πιστοποίηση υπολογιστών και με ενδιαφέρον για την ευρωπαϊκή διάσταση του οργανισμού. Στο πλαίσιο διδακτικών προτεραιοτήτων  δεσμεύονται όλοι για την κατανομή και ανάληψη ευθυνών και διαθέτουν κοινό όραμα για την αποστολή του σχολείου που είναι η ψυχοκοινωνική ολοκλήρωση των μαθητών καθώς και οι υψηλές  επιδόσεις αυτών. Όραμα του σχολείου επίσης αποτελεί η ενθάρρυνση, η ενίσχυση και η ολιστική ανάπτυξη και καλλιέργεια μαθητών/τριών, ώστε μέσα από την παροχή γνώσεων και την καλλιέργεια δεξιοτήτων και υγιών στάσεων να αναπτυχθούν ως ολοκληρωμένες προσωπικότητες. Σημαντική θέση στο όραμα του σχολείου κατέχει, επίσης,  ο ψηφιακός εγγραμματισμός και η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, το αίσθημα «του ανήκειν» στην σχολική μας κοινότητα, η διαμόρφωση δημοκρατικών ιδεών και η καλλιέργεια δεξιοτήτων του πολίτη, καθώς επίσης  η δημιουργικότητα, η επικοινωνία και η συνεργασία μαθητών/ριών, εκπαιδευτικών και γονέων, καθώς και η σύνδεση με την τοπική κοινωνία, η εξωστρέφεια και οι ποικίλες συνεργασίες με εκπαιδευτικούς, πολιτιστικούς και άλλους φορείς. Η διαχείριση των οικονομικών πόρων γίνεται µε ορθολογικό τρόπο από τη  Διεύθυνση του σχολείου, η οποία συνεργάζεται αποτελεσματικά  µε τη Σχολική Επιτροπή. Το σχολείο έχει αναλάβει την πρωτοβουλία για συνεργασίες με φορείς και σχολεία εντός κι εκτός πλαισίων του Δήμου. Το ΓΕΛ Πλατέος-Κορυφής  συμβαδίζει με τις απαιτήσεις της εποχής και, ταυτόχρονα, αποτελεί Σχολείο αρχών, όπου η κατάρτιση στη γνώση συναρμόζεται με την καλλιέργεια αρχών και αξιών, ώστε να διαμορφώνονται ολοκληρωμένες προσωπικότητες νέων ανθρώπων, προετοιμασμένων να αποτελέσουν υπεύθυνους, σκεπτόμενους, καλλιεργημένους και δραστήριους πολίτες, με προϋποθέσεις ατομικής επιτυχίας στην κοινωνική και την επαγγελματική ζωή τους αλλά και προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο. Θετικά σημεία 1.  Εφαρμογή παραδοσιακών και σύγχρονων διδακτικών μεθόδων που καθιστούν το μάθημα στην τάξη εύληπτο για τους μαθητές. 2. Αύξηση του αριθμού των καθηγητών που εφαρμόζουν καινοτόμες και βιωματικές διδακτικές προσεγγίσεις. 3. Εφαρμογή από τους εκπαιδευτικούς παραδοσιακών αλλά και καινοτόμων μεθόδων αξιολόγησης και βαθμολόγησης της επίδοσης 4. Έμφαση στη δημιουργικότητα, την αποκλίνουσα και την κριτική σκέψη και την ανάληψη μαθητικών πρωτοβουλιών. 5. Ψυχολογική ενίσχυση παιδιών με δυσκολίες και αξιοποίηση των ατομικών διαγνώσεων του κάθε μαθητή ως προς την αξιολόγησή του. 6. Η ανταλλαγή απόψεων με αφορμή την παρακολούθηση των σεμιναρίων-καθώς και άλλων δράσεων-και η ώσμωση που δημιουργήθηκε σίγουρα βοήθησε σε μεγάλο βαθμό την εξέλιξη και ανάπτυξη του εκπαιδευτικού και διδακτικού έργου των καθηγητών του σχολείου. 7. Στα πλαίσια εγγραμματισμού στις φυσικές επιστήμες ,το σχολείο πραγμάτωσε το στόχο του να γίνει δεκτό από το CERN, σε πρόγραμμα ξενάγησης μαθητών στους χώρους του και ενημέρωσή τους για τα μεγάλα επιτεύγματα της Φυσικής των τελευταίων ετών. 8. O ενδοσχολικός συντονιστής του σχολείου μας συνέβαλλε αρκετά στη διάχυση των καλών πρακτικών διδασκαλίας και αξιολόγησης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους. 9.   Η  συμμετοχή μας στο  TippingPoint ενθουσίασε τους μαθητές ανοίγοντας τους ορίζοντές τους για τα μελλοντικά επαγγέλματα. 10.   Με το  καθιερωμένο ερωτηματολόγιο έγιναν σαφέστερες οι αιτίες της σχολικής διαρροής προς τα ΕΠΑΛ. 11. Ενδυνάμωση της σχολικής κοινότητας καθώς οι μαθητές απέκτησαν δεξιότητες που απαιτούνται για την αποτελεσματική διαχείρηση κρίσιμων και απρόβλεπτων καταστάσεων, δημιουργώντας ένα ασφαλές σχολικό περιβάλλον με απώτερο στόχο τη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας, την προστασία της σχολικής κοινότητας και κατ’ επέκταση της κοινωνίας. 12. Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας για την απόκτηση πολύτιμης γνώσης και εμπειρίας μέσα από την αλληλεπίδραση, τη συνεργασία με τους κατάλληλους φορείς. 13. Υπήρξε  προσέγγιση  όλων  των  μαθητών  και  δόθηκε  προτεραιότητα  σε  αυτούς  που  παρουσιάζουν  δυσκολίες  προσαρμογής,  όπως  και  σε  όσους  διαπιστώνεται  πως έχουν πρόσθετο άγχος και παρουσιάζουν δείγματα κοινωνικής αποστασιοποίησης  και  συναισθηματικής  απομόνωσης.Ως  εκ  τούτου  τα  θετικά  στοιχεία  στις  σχέσεις  μαθητών  με  τους  εκπαιδευτικούς  που  επιτεύχθηκαν  είναι: A. ΣΕΒΑΣΜΟΣ:  Οι  μαθητές  που  έχουν  σχέσεις  βασισμένες  στον  σεβασμό,  θα  είναι  πιο  πρόθυμοι  να  συμμετέχουν  στη  διαδικασία  της  μάθησης  και  να αποδεχτούν  τις  απαιτήσεις  τους. B. ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ:  Η  εμπιστοσύνη  είναι  ένα  κλειδί  για  επιτυχημένη  σχέση.  Όταν  οι  μαθητές  εμπιστεύονται  τους  εκπαιδευτικούς  τους,  αισθάνονται  άνετα  να  μοιράζονται  τις  σκέψεις  και  τα  προβλήματά  τους και  να  λειτουργούν πιο  δημιουργικά. Γ. ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ:  Οι  μαθητές  που  αισθάνονται ότι  γίνονται  κατανοητοί από  τους  εκπαιδευτικούς  τους,  είναι  πιο  πρόθυμοι  να  συνεργαστούν  και  να  αναζητήσουν  τρόπους  για  να  ξεπεράσουν  τις  δυσκολίες  που  αντιμετωπίζουν.             Δ. ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:  Ισχυρέ ς  σχέσεις  μεταξύ  μαθητών  και  εκπαιδευτικών  απαιτούν  ανοιχτή  και  διαφανή  επικοινωνία.  Οι  μαθητές  που  αισθάνονται  άνετα  να  επικοινωνούν  με  τους  εκπαιδευτικούς   τους ,  είναι  πιο  πρόθυμοι  να  θέσουν  ερωτήσεις  και  να  ζητήσουν  βοήθεια  όταν  χρειάζονται. Ε. ΣΤΗΡΙΞΗ:  Οι μαθητές  που  αισθάνονται  ότι  οι  εκπαιδευτικοί  τους  τους  υποστηρίζουν  και  τους  παραστέκονται,  έχουν  μεγαλύτερη  εμπιστοσύνη  στις  ικανότητές  τους  και είναι  πιο  πρόθυμοι  να  προσπαθήσουν  για  ακαδημαική  επιτυχία. 14. Μετά την ολοκλήρωση των δράσεων το σχολείο κατάφερε να ενισχύσει τη σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης με τους γονείς και κηδεμόνες. 15. Συζητήθηκαν προβληματισμοί σχετικά με τη συμπεριφορά και την επίδοση των μαθητών. 16. Άνοιξαν δρόμοι για την επίλυση προβλημάτων της εφηβείας που απασχολούν παιδιά και γονείς. 17. Ενισχύθηκε η ενημέρωση για πρακτικά θέματα που αφορούν την καθημερινή σχολική ζωή.  18. Η παρουσία των γονέων στις εκδηλώσεις του σχολείου βοήθησε στη δημιουργία κλίματος συνεργασίας με το Συλλόγο των  καθηγητών, της Διεύθυνσης και του Σ.Γ.Κ 19. Συχνή επικοινωνία με τους γονείς (τηλεφωνικά, γραπτά, με ηλεκτρονική αλληλογραφία και δια ζώσης). 20. Άριστες σχέσεις και συνεργασία με το Σ.Γ.Κ. που αφορούσαν στην ενίσχυση των μαθητών του σχολείου (ηθική και οικονομική) για την πραγματοποίηση δράσεων και επισκέψεων. 21. Οργάνωση εκδηλώσεων με τη συνδρομή ψυχολόγου και κοινωνικού λειτουργού και η διάθεση συνεργασίας φορέων ΚΕΔΑΣΥ

Εκπαιδευτικά Νέα Ημαθίας

Τα πάντα για τη Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση του Νομού Ημαθίας.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *