Ο μεγάλος γραπτός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ 2Γ2022, έγινε το Σάββατο 4 Μαρτίου, σε 527 εξεταστικά κέντρα σε 43 περιφερειακές ενότητες. Οι υποψήφιοι εξετάστηκαν στη Δοκιμασία Δεξιοτήτων και Εργασιακής Αποτελεσματικότητας.
Μετά το μεσημέρι εξετάστηκαν στις Γενικές Γνώσεις.
Όπως ανακοίνωσε το ΑΣΕΠ προσήλθαν για να εξεταστούν 76.799 υποψήφιοι (ποσοστό συμμετοχής 71%).
Αναλυτικότερα, η προσέλευση των υποψηφίων έχει ως εξής:
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ | ΠΡΟΣΗΛΘΑΝ | ΠΟΣΟΣΤΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ |
---|---|---|
ΠΕ | 54.915 | 70% |
ΤΕ | 21.884 | 73% |
Ποια θέματα έπεσαν στον διαγωνισμό
Οι απαντήσεις στα θέματα του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ
Οι απαντήσεις στα θέματα του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ αναμένεται να δοθούν εντός της ερχόμενης εβδομάδας.
Πόσες λάθος απαντήσεις «κοστίζουν» μια μονάδα
Σύμφωνα με το alfavita, η βαθμολογία της γραπτής διαδικασίας ορίζεται σε κλίμακα από 1-100 και η βάση της βαθμολογίας είναι πενήντα πέντε (55) μονάδες για κάθε μάθημα. Η βαθμολόγηση, γίνεται με ηλεκτρονική ανάγνωση των απαντητικών φύλλων μέσω οπτικοηλεκτρονικού σαρωτή (scanner-ΟCR) με βάση τις προκαθορισμένες, από την Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού, απαντήσεις.
Με απόφαση της ΚΕΔ, δεν θα εφαρμοσθεί αρνητική βαθμολόγηση για την εξέταση της «Δοκιμασίας Δεξιοτήτων και Εργασιακής Αποτελεσματικότητας». Αντίθετα, στην Εξέταση Γνώσεων, θα εφαρμοσθεί αρνητική βαθμολόγηση με συντελεστή (-0,20) στις εσφαλμένες απαντήσεις. Δηλαδή, θα αφαιρείται από τη συνολική βαθμολογία το 20% του αντίστοιχου βαθμού που θα λαμβάνει η κάθε ορθή απάντηση του υποψηφίου και κάθε πέντε λάθος απαντήσεις, θα «κοστίζουν» μία ολόκληρη μονάδα.
Βαθμός του εξεταζόμενου μαθήματος/δοκιμασίας είναι το άθροισμα των βαθμών όλων των ορθών απαντήσεων ως προς το σύνολό τους και ανάγεται σε κλίμακα βαθμολογίας 1-100. Εφόσον εφαρμοστεί, αρνητική βαθμολόγηση, ο βαθμός θα προκύπτει μετά από αφαίρεση της βαθμολογίας που αντιστοιχεί στις εσφαλμένες απαντήσεις.
Αν στη βαθμολογία προκύπτει δεκαδικός αριθμός, ο βαθμός στρογγυλοποιείται σε δύο δεκαδικά ψηφία της μονάδος. Η βαθμολογία στον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό αποτελείται από το άθροισμα της σταθμισμένης βαθμολογίας που ο υποψήφιος συγκέντρωσε στα επιμέρους μαθήματα/δοκιμασίες αυτού.
Χαρακτηριστικό του διαγωνισμού είναι η υποβάθμιση της βαρύτητας των μορίων που προσέδιδε η εργασιακή εμπειρία, καθώς μέσα από τη δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας αξιολογούνται νέες παράμετροι που συνδέονται με την αποτελεσματικότητα και την ποιότητα στην εργασία, όπως οι δεξιότητες ανάλυσης, επίλυσης προβλημάτων και ιεράρχησης προτεραιοτήτων στον χώρο εργασίας κ.α.
Πώς θα γίνουν οι προσλήψεις
Η απορρόφησή των επιτυχόντων θα γίνει μετά από ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής, στους φορείς, που θα υποβάλλουν προκηρύξεις πλήρωσης θέσεων αντίστοιχων κλάδων/ειδικοτήτων σε φορείς του Δημοσίου – κεντρική διοίκηση, Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, ανεξάρτητες αρχές, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, υπό την εποπτεία υπουργείου και ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού.
Ανά φορέα, οι προσλήψεις θα γίνονται με σειρά προτεραιότητας με βάση την βαθμολογία των εξετάσεων, στην οποία θα προσμετρώνται επιπλέον τυπικά προσόντα (μεταπτυχιακά, ξένες γλώσσες κ.λπ.) και η εντοπιότητα.
Σημειώνεται πως μέσω του διαγωνισμού θα καλυφθούν οι άμεσες ανάγκες του Δημοσίου για τις εναπομείνασες θέσεις του προγραμματισμού προσλήψεων του 2022 καθώς και μέρος του προγραμματισμού προσλήψεων του 2023, πάντα των κατηγοριών ΠΕ και ΤΕ και αφορούν τον αρχικά αναγγελθέντα αριθμό των 5.124 κενών θέσεων εκ των οποίων οι 3.502 αφορούσαν θέσεις Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ), οι 1.565 Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ) και οι 57 θέσεις Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (ΕΕΠ), ενώ από τη δεξαμενή επιτυχόντων θα καλυφθούν και θέσεις που θα συμπεριληφθούν στον προγραμματισμό προσλήψεων του 2024, άρα ο προαναφερόμενος αριθμός αναμένεται να αυξηθεί.
Ο Πρόεδρος του ΑΣΕΠ Αθανάσιος Παπαϊωάννου προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
Με την ευκαιρία της ολοκλήρωσης της διαδικασίας του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού, θα ήθελα, κατ’ αρχάς, να ευχαριστήσω τους εργαζόμενους του ΑΣΕΠ που επί τρεις και πλέον μήνες έδωσαν έναν καθημερινό αγώνα σε επταήμερη βάση για την επιτυχή διεξαγωγή μιας διαδικασίας με υψηλές οργανωτικές απαιτήσεις και προκλήσεις. Τον αγώνα αυτό συνεχίζουν από σήμερα για όσα πρέπει να γίνουν από εδώ και πέρα. Αυτονόητες είναι και οι ευχαριστίες προς το εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό του Υπουργείου Παιδείας για τη συμμετοχή τους στην προσπάθεια αυτή.
Φυσικά, θα ήθελα να ευχαριστήσω και τους 77.000 περίπου υποψηφίους που προσήλθαν στον διαγωνισμό, σε έναν απαιτητικό και καινοτόμο διαγωνισμό και μάλιστα, σε συνθήκες ψυχολογικά δύσκολες για όλους μας. Εύχομαι τα αποτελέσματα να δικαιώσουν την προσπάθειά τους και υπενθυμίζω ότι ο διαγωνισμός αυτός είναι διαγωνισμός κατάταξης υποψηφίων και όχι πρόσληψης.
Γίνομαι δέκτης παραπόνων υποψηφίων για προβλήματα και καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν κατά την αναπαραγωγή των θεμάτων σε ορισμένα εξεταστικά κέντρα, μολονότι αυτά απεστάλησαν στα σχολεία με απόλυτη χρονική συνέπεια. Η Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού και εγώ θα τα μελετήσουμε με τη δέουσα προσοχή μόλις σχηματίσουμε πλήρη εικόνα από τις αναφορές των Προέδρων των εξεταστικών κέντρων.
Είναι αυτονόητο ότι μετά την ολοκλήρωση έκδοσης των αποτελεσμάτων θα ξεκινήσουμε, όπως πάντα πρέπει να γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις, μια διαδικασία αξιολόγησης σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους.
Σε ό,τι με αφορά, πιστεύω σταθερά στην ανάγκη μιας γραπτής διαγωνιστικής διαδικασίας που θα στραφεί ακόμη περισσότερο προς την κατεύθυνση των δεξιοτήτων. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να γίνει συστηματική προσπάθεια για τη βελτίωση του τρόπου διεξαγωγής της διαδικασίας αυτής, αξιοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητες που προσφέρει η συνεχώς εξελισσόμενη σχετική τεχνολογία.
Πηγή: [militaire.gr]