“Δρομολογούνται” στη Βουλή, πριν το Πάσχα, τέσσερα νομοσχέδια για την παιδεία

Το “πράσινο” φως από το Μέγαρο Μαξίμου έλαβε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, προκειμένου πριν τις γιορτές του Πάσχα, να έχει ολοκληρώσει τη δημόσια διαβούλευση και την κοινοβουλευτική   διαδικασία (συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή), για τα εξής τέσσερα νομοσχέδια:

Α. Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο θα περιλαμβάνει τις εξής ενότητες:

  • Ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή  των σχολείων,
  • Διεθνές Απολυτήριο,
  • Πρότυπα  Αθλητικά  Σχολεία
  • Κέντρα Μελέτης   για μαθητές Δημοτικού Σχολείου

Β. Επαγγελματική Κατάρτιση, το οποίο θα πριλαμβάνει:

  • τις Ακαδημίες παραγωγή στελεχών υψηλής εξειδίκευσης , και
  • άλλες διατάξεις

Γ. Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών

Δ. Τη θεσμοθέτηση 600 θέσεων στα Πρεσβυγενή Πατριαρχεία

Ειδικότερα:

Ενίσχυση της αυτονομίας των σχολείων

Θα ενισχυθεί ο ρόλος του Διευθυντή του Σχολείου στη λήψη αποφάσεων για συγκεκριμένες κατηγορίες ζητημάτων, όπως:

  • Να μπορεί να επιλέγει τους Υποδιευθυντές του
  • Να μπορεί να λέει ότι κατά προτεραιότητα  θα αξιολογηθεί συγκεκριμένος  εκπαιδευτικός.
  • Να μπορεί να έχει πιο αποφασιστικό ρόλο σε ότι αφορά το ωρολόγιο πρόγραμμα.
  • Να μπορεί να μπαίνει απροειδοποίητα στην αίθουσα  διδασκαλίας για να παρακολουθήσει το μάθημα που κάνει ο εκπαιδευτικός.

Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία

Πιλοτική ίδρυση δύο (2) «Πρότυπων  Αθλητικών Γυμνσίων» και δύο (2) «Πρότυπων  Αθλητικών  Λυκείων», με έδρα  την Αθήνα και  Θεσσαλονίκη,  από  τον Σεπτέμβρη του 2026, με στόχο τη δημιουργία  δεκατριών (13) Πρότυπων  Αθλητικών Σχολείων (Π.Α.Σ.), ένα σε κάθε περιφέρεια της χώρας  για μαθητές και μαθήτριες που επιτυγχάνουν εξαιρετικές αθλητικές επιδόσεις.

Α. Τα Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία (ΠΑΣ) αφορούν μαθητές / τριες με υψηλές αθλητικές επιδόσεις, αρτιμελείς ή με αναπηρίες. Το ελάχιστο επίπεδο για την επιλογή τους στα Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία είναι «μέλος της (ηλικιακά αντίστοιχης ή ανώτερης) προ – εθνικής ομάδας».

Β. Οι μαθητές και οι μαθήτριες των ΠΑΣ επιλέγονται κατ’ έτος, κατόπιν πρότασης εκάστης Αθλητικής Ομοσπονδίας προς την ΚΕΕ ΠΑΣ.

Γ. Οι μαθητές και οι μαθήτριες των ΠΑΣ ακολουθούν το προπονητικό πρόγραμμα της οικείας αθλητικής ομοσπονδίας με εξειδικευμένους προπονητές και προπονήτριες, εντός του ωρολογίου προγράμματος του οικείου ΠΑΣ όπου αυτό είναι δυνατόν, κατόπιν πρότασης εκάστης Αθλητικής Ομοσπονδίας προς την ΚΕΕ ΠΑΣ, με σχετική απόφαση της δεύτερης.

Δ. Το  Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., μετά από εισήγηση της «Κ.Ε.Ε. Π.Α.Σ.», με απόφαση του/της Υπουργού Παιδείας που δημοσιεύεται σε ΦΕΚ οπωσδήποτε πριν την 31η Ιανουαρίου εκάστου έτους (εξαιρουμένου του έτους ίδρυσης του πρώτου ΠΑΣ), καθορίζει για το επόμενο σχολικό έτος:

  1. τις σχολικές μονάδες
    2.    το βαθμό εισαγωγής, τα κριτήρια παραμονής, τον αριθμό των μαθητών
    3.    τα αθλήματα
    4.    εξ’ αποστάσεως διδασκαλία

Υπενθυμίζεται ότι στα Αθλητικά Σχολεία μπήκε “λουκέτο”, μετά από 30 χρόνια λειτουργίας των,  τον Ιούλιο του  2011, ενώ σε αυτά    φοιτούσαν συνολικά 12.060 μαθητές .

Η αιτιολογία που δόθηκε από την τότε Κυβέρνηση , γι΄ αυτή την απόφασή της, ήταν ότι  το κόστος τους  θεωρείται  πολύ υψηλό και επιπλέον  τα Αθλητικά Σχολεία κρίθηκαν  αντιπαραγωγικά για τον αθλητισμό και αντιπαιδαγωγικά για την εκπαίδευση.

Κέντρα Μελέτης

Ο Κ. Πιερρακάκης βάζει τάξη στα αρρύθμιστα εδώ και χρόνια Κέντρα Μελέτης, θέτοντας αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις αδειοδότησης και λειτουργίας

Με ρυθμίσεις αντίστοιχες με αυτές που λειτουργούν σήμερα τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών, προσαρμοσμένες  στην ιδιαιτερότητα της ηλικία των μαθητών Δημοτικού θα αδειοδοτούνται τα Κέντρα Μελέτης για μαθητές Δημοτικού.

Θα δημιουργηθούν δύο Μητρώα , το ένα για τους ιδιοκτήτες των Κέντρων Μελέτης και το άλλο για τους εκπαιδευτικού που θα διδάσκουν σε αυτές τις δομές.

Η  κτηριακή άδεια λειτουργίας θα χορηγείται από τον ΕΟΠΠΕΠ, ενώ στα Κέντρα Μελέτης θα διδάσκουν εκπαιδευτικοί που θα είναι ενταγμένοι στο υπό δημιουργία Μητρώο.

Για τα ήδη λειτουργούντα Κέντρα Μελέτης θα δοθεί χρόνος για να προσαρμοστούν στις νέες προϋποθέσεις που βάζει το Σχέδιο Νόμου.

Διεθνές Απολυτήριο

16 ερωτήσεις απαντήσεις,

Τo esos ετοίμασε 16 ερωτήσεις απαντήσεις, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, δεδομένου ότι ο σχετικός νόμος θα εκδοθεί πριν τη λήξη του τρέχοντος σχολικού έτους.

Ερ. Πότε θα γίνει η εισαγωγή του Διεθνούς Απολυτηρίου / International Baccalaureate Diploma Programme (IBDP) στα ελληνικά Πρότυπα Λύκεια.

Απ. Τον Σεπτέμβριο του 2026 οι μαθήτριες και οι μαθητές σε τουλάχιστον πέντε Πρότυπα Λύκεια της χώρας θα έχουν τη δυνατότητα της επιλογής μεταξύ του IB ή του ισχύοντος συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια.

Ερ. Σε ποιες περιοχές θα λειτουργήσει το ΙΒ;

Απ. Στις σκέψεις του υπουργείου Παιδείας είναι η επιλογή των 5 Πρότυπων ΓΕΛ ναί γίνει από Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Ερ. Στα υπόλοιπα Πρότυπα ΓΕΛ;

Απ. Η εφαρμογή του IB στα α 5 Πρότυπα ΓΕΛ θα είναι σε πειραματικό επίπεδο.  Σταδιακά, ανάλογα με την πρόοδο λειτουργίας , το  International Baccalaureate (IB) θα εφαρμοστεί σε όλα τα Πρότυπα Λύκεια της χώρας (σήμερα τα Πρότυπα είναι 21).

Ερ. Οι μαθητές θα πληρώνουν δίδακτρα;

Απ. Όχι, στα δημόσια ΓΕΛ η φοίτηση των μαθητών στα τμήματα με πρόγραμμα σπουδών IB, θα είναι δωρεάν.

Ερ. Για τη φοίτηση των μαθητών σε τμήματα IB παίζουν  ρόλο  και το επίπεδο μάθησης;

Απ. Το ΙΒ είναι ένα απαιτητικό πρόγραμμα σπουδών που βοηθά τους μαθητές να αναπτύξουν κριτική σκέψη καθώς και δεξιότητες ανάλυσης και επίλυσης προβλημάτων.

Ερ. Ποιοι θα εισάγονται στα τμήμα IB;

Απ. Στα  International Baccalaureate (IB)θα εγγράφονται στη Β’ Λυκείου, μόνο μαθητές προερχόμενοι από την Α’ Λυκείου των Πρότυπων ΓΕΛ.

Ερ. Δηλαδή, μαθητές των   κλασικών ΓΕΛ ή των ΕΠΑΛ δεν θα μπορούν να εγγράφονται;

Απ. Οχι. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες οι μαθητές θα προέρχονται αποκλειστικά από τα Πρότυπα ΓΕΛ.

Ερ.Μαθητές από άλλα Πρότυπα ΓΕΛ θα μπορούν να διεκδικήσουν θέσεις; Για παράδεγμα εάν υποθέσομε ότι στην Αττική λειτουργήσει το IB σε ένα Πρότυπο, οι μαθητές των άλλων Πρότυπων θα μπορούν να δεκδικήσουν θέσεις;

Απ. Είναι κάτι που μελετά το υπουργείο Παιδείας. Ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί.

Ερ. Πότε θα  ανακοινωθεί ο σχετικός νόμος;

Απ. Στις προθέσεις του υπουργού  Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη είναι ο νόμος να έχει ψηφιστεί πριν τη λήξη του σχολικού έτους, ώστε οι μαθητές των Πρότυπων ΓΕΛ που θα φοιτήσουν, στο σχολικό έτος 2025-26 στην στην Α’  τάξη των Πρότυπων ΓΕΛ, να γνωρίζουν το  σχετικό νομικό πλαίσιο το οποίο θα εφαρμοστεί από τον Σεπτέμβριο του 2026.

Ερ. Το International Baccalaureate (IB) που θα αναγνωρίζεται;

Απ. Αναγνωρίζεται από Πανεπιστήμια και ακαδημαϊκά ιδρύματα σε όλο τον κόσμο.

Ερ. Σήμερα σε πόσες χώρες εφαρμόζεται;

Απ. Εφαρμόζεται σε  περίπου 6.000 σχολεία σε 150 χώρες. Από αυτά τα μισά σχεδόν είναι δημόσια.

Ερ.  Στην Ελλάδα γιατί καθυστερήσαμε τόσο πολύ να εφαρμόσουμε το International Baccalaureate (IB) στα δημόσια σχολεία;

Απ Η πρώτη εισήγηση εισαγωγής του στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έγινε στα μέσα της δεκαετίας του ‘90. Το Διεθνές Απολυτήριο (International Baccalaureate- IB) νομοθετήθηκε για πρώττη φορά το 1995 , επί πρωθυπουργίας Γιώργου Παπανδρέου. Ο νόμος έδινε τη  δυνατότητα να εφαρμοστεί τόσο στα ιδιωτικά όσο και στα  δημόσια σχολεία .

Ωστόσο , εφαρμόστηκε  μόνον στα  ιδιωτικά σχολεία .

Ερ.  Ποια  ιδιωτικά σχολεία στην Ελλάδα παρέχουν  σήμερα το IB ;

Απ. Σήμερα στην Ελλάδα το  Διεθνές Απολυτήρια  παρέχεται από ιδιωτικά σχολεία και συγκεκριμένα από τα εξής:

  • ISA The International School of Athens
  • American Community Schools of Athens,
  • Κολλέγιο Ανατόλια
  • Campion School,
  • Εκπαιδευτήρια Κωστέα-Γείτονα,
  • Εκπαιδευτήρια Δούκα,
  • Εκπαιδευτήρια Γείτονα,
  • Κολλέγιο Αθηνών,
  • Ιόνιος Σχολή,
  • Εκπαιδευτήρια Λαμπίρη,
  • Pinewood American International School,
  • Εκπαιδευτήρια Πλάτων,
  • Catherine’s British School,
  • Pierce και
  • Σχολή Μωραΐτη.

Ερ.  Πόσοι μαθητές παρακολουθούν το IB;

Απ. Εκτιμάται ότι στην  Ελλάδα   παρακολουθούν  μαθήματα του Διεθνούς Απολυτηρίου περίπου χίλιοι μαθητές.

Ερ.  Ποιοι μαθητές  παρακολουθούν το πρόγραμμα του IB

Απ. Το πρόγραμμα του IB  είθισται να το παρακολουθούν  μαθητές που  δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις,  και να εγγραφούν σε πανεπιστήμια του εξωτερικού.

Επιπλέον με τον τελευταίο νόμο δίνεται η δυνατότητα στου κατόχους του   IB     να εγγράφονται στα υπό ίδρυση στην Ελλάδα Μη Κρατικά Πανεπιστήμια, χωρίς να απαιτείται η συμμετοχή τους σε Πανελλαδικές Εξετάσεις, κάτι που αποτελεί προϋπόθεση για τα υπόλοιπα  ελληνόπουλα.

Ερ.  Στα ελληνικά δημόσια ΑΕΙ μπορούν να εγγραφούν οι κάτοχοι του IB ;

Απ. Με τη σημερινή ελληνική νομοθεσία  το απολυτήριο ΙΒ δεν γίνεται δεκτό στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια . Οπως ήδη το έχει ξεκαθαρίσει ο υπουργός    Παιδείας “αναγκαία συνθήκη, για να θεσμοθετηθεί  η εισαγωγή στα ΑΕΙ,χωρίς Πανελλαδικές,  κατόχων Διεθνούς Απολυτηρίου  είναι  η εφαρμογή του IB σε μια κλίμακα δημοσίων σχολείων”.

Ωστόσο  μελετάται το ενδεχόμενο να εισάγονται οι κάτοχοι του διεθνούς απολυτηρίου σε περιορισμένο αριθμό θέσεων  ελληνικών ΑΕΙ  που θα ορίζονται σε συνεργασία με τα τμήματα.

  Ακαδημίες παραγωγής στελεχών υψηλής εξειδίκευσης 

Το σχέδιο νόμου   θεσμοθετεί τη συνέργεια μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα,  με στόχο την παραγωγή στελεχών υψηλής εξειδίκευσης και έμφαση στις ανάγκες κάθε περιοχής της χώρας.

Οι Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης αποκτούν τη δική τους δυναμική στις τοπικές κοινωνίες.

Για παράδειγμα, στην Ημαθία θα εστιάσουν στην οινοπαραγωγή, στην Αρκαδία στη φαρμακευτική βιομηχανία, στη Σπάρτη στην παραγωγή ελαιόλαδου. 

Το Δημόσιο αναλαμβάνει εκτός από την ίδρυση και τη λειτουργία της Ακαδημίας, την ανεύρεση κτιριακών υποδομών και την κάλυψη των αποδοχών των εκπαιδευτών και του διοικητικού προσωπικού.

Ο συνεργαζόμενος οικονομικός φορέας θα συμβάλλει με την παροχή του υλικοτεχνικού και μηχανολογικού εξοπλισμού, την εξασφάλιση της πρακτικής άσκησης ή μαθητείας των καταρτιζόμενων και με οδηγούς κατάρτισης (προγράμματα σπουδών), τα οποία θα εγκρίνονται από το υπουργείο Παιδείας.

Οι συνεργαζόμενοι φορείς μπορεί να είναι επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα, κοινοπραξίες ή ενώσεις αυτών, επιμελητήρια, συνεταιρισμοί, αναπτυξιακές εταιρείες ΟΤΑ, ινστιτούτα των κοινωνικών εταίρων.

Η ιδιωτική επιχείρησε θα δεσμεύεται ότι ένα συγκεκριμένο ποσοστό αποφοίτων της Ακαδημίας (σ.σ. θα το ορίζει ο νόμος) θα απορροφάται από την ίδια.

Η φοίτηση θα είναι εντελώς δωρεάν, η πρακτική άσκηση ή μαθητεία θα αμείβεται με βάση τα όσα προβλέπονται στις ισχύουσες διατάξεις, οι εκπαιδευτές θα προέρχονται από το ίδιο μητρώο με τα ΣΑΕΚ ενώ ο τίτλος σπουδών που θα αποκτούν οι απόφοιτοι θα είναι κατηγορίας 3 και 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων. 

Ως προς τη διαδικασία που θα ακολουθείται, οι ενδιαφερόμενοι φορείς ή επιχειρήσεις θα υποβάλλουν αίτηση στο υπουργείο Παιδείας και αυτή θα αξιολογείται.

Η άδεια θα χορηγείται εφόσον πληρούν όλες τις προδιαγραφές και η σύμβαση που θα υπογράφεται θα είναι εξαετούς διάρκειας, με δυνατότητα ανανέωσης ή παράτασης.

Οι Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης θα λειτουργούν υπό μία Διοικούσα Επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του αρμόδιου υπουργού και έχει τριετή θητεία.

Η Διοικούσα Επιτροπή είναι πενταμελής, με τρία μέλη από το Δημόσιο και  δύο μέλη, τα οποία υποδεικνύονται από τον συνεργαζόμενο οικονομικό φορέα.

600 οργανικές θέσεις

Το Σχέδιο Νόμου αφορά τη  θεσμοθέτηση 600 οργανικών θέσεων «Κληρικών Ομογένειας» στο ΝΠΔΔ «Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος», τις οποίες θα καταλαμβάνουν Κληρικοί (Έλληνες πολίτες ή πολίτες χωρών Ε.Ε.) που θα υπηρετούν υποχρεωτικά στο εξωτερικό.

Επιλύεται το πρόβλημα της έλλειψης μισθοδοσίας, ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των Ελλήνων πολιτών που υπηρετούν ως Κληρικοί στην Ομογένεια, διασφαλίζοντας παράλληλα την πλήρη κάλυψη των εκκλησιαστικών αναγκών της Ομογένειας.

Νέα Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών

Το esos, προκειμένου να βοηθήσει τους μαθητές και τους ήδη φοιτούντες στις  δημόσιες και ιδιωτικές Σχολές Ανώτερης Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης, ετοίμασε δέκα ερωτήσεις απαντήσεις για την υπό ίδρυση  Ανώτατη  Σχολή Παραστατικών Τεχνών, σύμφωνα με το  Σχέδιο Νόμου το οποίο θα τεθεί   σε δημόσια διαβούλευση.  

ΕΡ.: Πόσα και ποια τμήματα θα λειτουργήσουν στην  Ανώτατη  Σχολή  Παραστατικών Τεχνών (Α.Σ.Π.Τ.);

ΑΠ.: Την ίδρυση και λειτουργία της Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνών (Α.Σ.Π.Τ.) ως Α.Ε.Ι., με πέντε Τμήματα που προέρχονται από τις υφιστάμενες Σχολές του Εθνικού Θεάτρου, της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης, του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης.

ΕΡ.: Ποιοι έχουν δικαίωμα εισαγωγής  στην  ΑΣΠΤ;

ΑΠ.: Δικαίωμα εισαγωγής στην Α.Σ.Π.Τ. αποκτούν οι απόφοιτοι της Γ΄ Λυκείου (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, κάτοχοι ισότιμων τίτλων ημεδαπής και αλλοδαπής) χωρίς συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά μέσω ειδικών εξετάσεων, όπως στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών.

ΕΡ.: Η Σχολή θα περιλαμβάνει και ορχηστική τέχνη;

ΑΠ.:Ναι, για πρώτη φορά παρέχονται σπουδές ανώτατης εκπαίδευσης και στην ορχηστική τέχνη.

ΕΡ.: Δικαίωνα εισαγωγής στην Α.Σ.Π.Τ.  θα έχουν οι  απόφοιτοι των 5 φορέων (του Εθνικού Θεάτρου, του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης και του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης) και πως;

ΑΠ.: Ναι, δικαίωμα πρόσβασης στην Α.Σ.Π.Τ. θα έχουν οι απόφοιτοι των 5 φορέων (του Εθνικού Θεάτρου, του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης και του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης) και οι απόφοιτοι συναφών ΑΕΙ με αυτοδίκαιη κατάταξη στο 5ο εξάμηνο, εφόσον επιλέγεται το ίδιο γνωστικό αντικείμενο ή μέσω κατατακτήριων εξετάσεων εφόσον επιλέγεται διαφορετικό γνωστικό αντικείμενο.

ΕΡ.: Ποιοι θα διδάσκουν στην ΑΣΠΤ;

ΑΠ.: Για πρώτη φορά θα υπάρξει δυνατότητα αξιοποίησης του υψηλού επιπέδου καλλιτεχνικού διδακτικού προσωπικού των Σχολών του Εθνικού Θεάτρου, του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης και του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης στο υπό ίδρυση Α.Ε.Ι.

Στο ίδιο πλαίσιο, θα αξιοποιηθούν διακεκριμένες και καθολικά αναγνωρισμένες προσωπικότητες του χώρου των παραστατικών τεχνών με την εκλογή τους ως μελών Δ.Ε.Π. στην Α.Σ.Π.Τ., κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων του ν. 4957/2022.

ΕΡ.:Με τις δημόσιες και ιδιωτικές Σχολές Ανώτερης Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης τι προβλέπεται να γίνει;

ΑΠ.: Προβλέπεται η  μετατροπή των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολών Ανώτερης Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης σε Ανώτερες Σχολές Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Κ.Ε.).

ΕΡ.:Ποια θα είναι η διαβάθμισης των ΑΣΚΕ και ΜΕΙ;

ΑΠ.: Η  διαβάθμιση των απονεμόμενων τίτλων σπουδών των ΑΣΚΕ και την ισοτιμία των τίτλων σπουδών των Μουσικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Μ.Ε.Ι.)  θα είναι στο επίπεδο 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.

ΕΡ.: Οι απόφοιτοι των ΑΣΚΕ και ΜΕΙ θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στα ΑΕΙ;

ΑΠ.: Ταυτόχρονα  θα δημιουργηθεί  «ακαδημαϊκός διάδρομος» που θα συνδέει τις Α.Σ.Κ.Ε. και τα Μ.Ε.Ι. με τα ΑΕΙ της χώρας για την απόκτηση τίτλων επιπέδου 6 του Ε.Π.Π. με κατατακτήριες εξετάσεις ή αυτοδίκαιη κατάταξη.

ΕΡ.:Οι  ΑΣΚΕ θα ανήκουν  στο υπουργείο Παιδείας ή στο υπουργείο Πολιτισμού

ΑΠ.: Οι   Α.Σ.Κ.Ε.  θα ανήκουν στην εποπτεία του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με στόχο την ενιαία ρύθμιση του πλαισίου που τις διέπει, την έγκριση των προγραμμάτων σπουδών, καθώς και των γενικών κανονισμών λειτουργίας και του εσωτερικού κανονισμού τους.

ΕΡ.: Το προσοντολόγιο ποιο θα είναι;

ΑΠ.: Θα δημιουργηθεί  καλλιτεχνικό  προσοντολόγιο, με το οποίο θα ρυθμίζονται τα προσόντα πρόσληψης απόφοιτων παραστατικών τεχνών σε φορείς του δημόσιου τομέα ως διακριτής κατηγορίας προσωπικού (Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης – ΚΕ).

Πηγή [esos.gr]

Εκπαιδευτικά Νέα Ημαθίας

Τα πάντα για τη Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση του Νομού Ημαθίας.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *