«Έξυπνη επιλογή» σημαίνει προοπτικές στην αγορά εργασίας, δυνατότητες διαφοροποιημένης σταδιοδρομίας, αλλά και επαγγελματικά δικαιώματα
Είναι αλήθεια ότι καθώς πλησιάζει η μέρα έναρξης των πανελλαδικών εξετάσεων για κάποιους μαθητές η αγωνία μεγαλώνει. Ωστόσο, αυτό που ισχύει και που υποστηρίζουμε και ως επιστημονική ομάδα είναι ότι πάντα υπάρχουν «έξυπνες επιλογές» σε όλες τις βαθμολογίες και επιστημονικά πεδία.
«Έξυπνη επιλογή» σημαίνει προοπτικές στην αγορά εργασίας, δυνατότητες διαφοροποιημένης σταδιοδρομίας, αλλά και επαγγελματικά δικαιώματα που ενισχύουν έναν πτυχιούχο στις όποιες διαδρομές θελήσει να ακολουθήσει.
Ας δούμε κάποιες «έξυπνες επιλογές», για παράδειγμα, στο 1ο και στο 4ο πεδίο που συνθέτουν ευκαιρίες και δυνατότητες ακόμη και για μια διαφοροποιημένη σταδιοδρομία από ότι συνήθως περιμένουμε απο αποφοίτους θεωρητικών επιστημών.
Θα αναφερθούμε αρχικά στο τμήμα Βαλκανικών Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Ένα τμήμα δυναμικό και με διεπιστημονικό προσανατολισμό. Οι πτυχιούχοι του Τμήματος μπορούν να απασχοληθούν στον δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα και σε διεθνείς οργανισμούς, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, σε κέντρα ξένων γλωσσών (εφόσον αποκτήσουν και την επάρκεια στην γλώσσα που εξειδικεύθηκαν).
Ένα επιπλέον πλεονέκτημα που έχουν οι πτυχιούχοι του Τμήματος, είναι ότι εγγράφονται στο Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος, υπό την προϋπόθεση της παρακολούθησης μαθημάτων Οικονομικής Κατεύθυνσης και δραστηριοποιούνται ως οικονομολόγοι. Επίσης, συμμετέχουν σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ για θέσεις ΠΕ Διοικητικού/Οικονομικού στο δημόσιο.
Η περαιτέρω εξειδίκευση που μπορεί να αποκτήσει στη συνέχεια ένας πτυχιούχος του τμήματος μπορεί να τον οδηγήσει σε μία διαφοροποιημένη σταδιοδρομία σε δυναμικά πεδία όπως είναι το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, η Διπλωματία, οι Ευρωπαϊκοί Θεσμοί, Μεταναστευτική Πολιτική.
Στο 1ο και ταυτόχρονα στο 4ο πεδίο ανήκει το τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το τμήμα αυτό μέσα από το διεπιστημονικό προσανατολισμό του στους τομείς του πολιτισμού και της πληροφορικής, δημιουργεί επιστήμονες που μπορούν να ανταποκριθούν σε ένα απαιτητικό ακαδημαϊκό και επιχειρησιακό περιβάλλον.
Οι σπουδαστές εκπαιδεύονται και στις εφαρμογές των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών για την παραγωγή και διαχείριση Ψηφιακού Πολιτιστικού Περιεχομένου. Ως απόφοιτοι έχουν σημαντικές γνώσεις και δεξιότητες, σε πεδία όπως: Προγραμματισμό και Βάσεις Δεδομένων, Δημιουργία Δικτυακών Τόπων, Συγγραφή εφαρμογών πολυμέσων, Ψηφιακή επεξεργασία εικόνας / videο, Εικονοληψία και ψηφιακό μοντάζ, Θεωρία Πολιτισμού, Τέχνης και Νέων Μέσων.
Επιπλέον, ανάλογα με τα μαθήματα που θα επιλέξουν, μπορούν να γνωρίζουν: δημιουργία Web εφαρμογών, 3D γραφικών, κινητών εφαρμογών και εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας, σχεδιασμό ασφαλών πληροφοριακών συστημάτων, εφαρμογές εκπαιδευτικού λογισμικού και λογισμικού εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης!
Αυτός ο πλούτος των γνώσεων τους δίνει τη δυνατότητα να ασχοληθούν με την Επικοινωνία, τα social media, να δραστηριοποιηθούν σε διαφημιστικές εταιρείες, σε τμήματα μάρκετινγκ κ.ά. Οι γνώσεις αυτές μπορούν να τους οδηγήσουν σε μία διαφοροποιημένη σταδιοδρομία, σε δυναμικά πεδία όπως UX-UI Design, Gamification κ.ά. Παράλληλα, ο απόφοιτος μπορεί να εργαστεί στο δημόσιο τομέα σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τα Προσόντα διορισμού Κλάδου ΠΕ 86 Πληροφορικής, αλλά και σε Θέσεις ΠΕ Πληροφορικής του δημοσίου, ή ΠΕ Οικονομικού – Διοικητικού.
Ένα επίσης αξιόλογο τμήμα είναι και το τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας που ανήκει στο 1ο και 4ο πεδίο.
Ένα πρόγραμμα σπουδών που καλύπτει το επιστημονικό πεδίο της Επικοινωνίας και συνδυάζει πολλά γνωστικά αντικείμενα λαμβάνοντας υπόψη τις νέες τάσεις στην Επιστήμη των Ψηφιακών Μέσων και των Νέων Τεχνολογιών. Οι απόφοιτοι του Τμήματος μπορούν να δραστηριοποιηθούν σε τομείς της επικοινωνίας, στις δημόσιες σχέσεις, στο μάρκετινγκ, στη διαφήμιση, στην πολιτική επικοινωνία, στη διεξαγωγή δημοσκοπήσεων, στη διαχείριση φήμης και επωνυμίας. Επίσης, με τις υψηλού επιπέδου γνώσεις και ψηφιακές δεξιότητες, μπορούν να ασχοληθούν και με την εικονική, επαυξημένη και μεικτή πραγματικότητα, τη δημιουργία video και animation. Φυσικά τα περιζήτητα Digital skills θα βοηθήσουν τον απόφοιτο να μην περιοριστεί μόνο στο πεδίο του digital marketing / communication αλλά να διεκδικήσει και άλλες θέσεις που σχετίζονται με πάρα πολλούς κλάδους.
Επιμέλεια σύνταξης:
Ζωγραφιά Βακάλογλου: Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού | EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας | www.employ.edu.gr
Θεόδωρος Καλαϊτζίδης, Πρόεδρος Ομίλου ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ – AFTER SCHOOL – Μαθηματικός, www.diakrotima.gr